2014. április 22., kedd

Munka az ünnepnapokon is...

Kis kihagyás után ismét megragadom a billentyűzetet.

"Ihletem" lett volna írni hamarabb is, de leginkább idő és összeszedett gondolatok hiányában tartottam pár hét szünetet.
Megint egy próbaidőszak kellős közepén vagyok és utaztam is. Benjamin Britten egyik remekművét, a Lukrécia meggyalázását próbáljuk. Hatalmas szerepet éneklek benne, folyamatosan színpadon vagyok. Sokat nem árulhatok el a produkciókról, hiszen premier előtt nem "szivárogtathat" az ember információkat!:-) Annyit elárulhatok, hogy a darab fantasztikus és a rendezőnk nagyon jó koncepcióval érkezett. Ez a darab nagyon sokoldalú mű. Feszegeti az erkölcsi, vallási, emberi és politikai kérdéseket is. Érdekes, hogy bizonyos művek mennyire megtartják "frissességüket". Persze ez a mű egyébként sem túl "idős" még, hiszen az ősbemutatóra 1946-ban került sor, de maga a történet nagyon régi. Régi és mégis hihetetlenül "élő". A színház egyébként is él! A minket körülvevő világot mutatja be, másfajta szemszögből próbálja bemutatni nekünk azt. Ez a feladata. Elgondolkodtat, gyakran felnyitja az ember szemét, olyan dolgokra világít rá, amiket sokszor pont azért nem veszünk észre, mert a szemünk előtt zajlik. Legyen szó ember és ember közti viszonyokról, érzelmekről, vagy akár "politikáról". Ezek sok esetben összefüggnek és ez ebben a darabban tökéletesen meg van írva... Próbálunk tehát, mindenki hihetetlen energiával dolgozik, tanul, készül. Szerencsére van egy nagyszerű angol anyanyelvű segítőnk is, aki igyekszik minket a tökéletes kiejtés irányába terelni. Zeneileg is lenyűgöző az opera. Azt nem mondom, hogy könnyű volt a tanulási folyamat, hiszen kifejezetten sok energiát és koncentrációt kíván az embertől a bonyolult ritmusok miatti állandó számolás, de a végeredmény fantasztikus. A közönség nem fogja észlelni, hogy nekünk milyen "ébernek" kell lennünk... :-)
Ez van tehát most. Próbaidőszak.

A múlt héten otthon voltam és egy fantasztikus csapattal énekelhettem egy fantasztikus művet.
A. Dvorak Stabat Mater című oratóriumát adtuk elő a Magyar Rádió Zenekarával és Énekkarával.
A koncertet élőben közvetítette a Bartók Rádió a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremből. Felemelő élmény volt, nagyszerű koncert. Vajda Gergő vezényelte a zenekart és Fodor Beatrix, Megyesi Schwartz Lúcia, Bakonyi Marcell voltak a partnereim. Ez is azok közé a koncertek közé tartozik, amit sosem felejtek el. Feltöltődve és boldogan ültem fel a repülőre másnap... 


Volt azonban egy húsvét is, amikor nekem Ringetje előadásom volt, így hazautazni most nem volt alkalmam. Meséltem viszont a kollégáimnak az otthoni hagyományról, a locsolásról! Néhány fényképet is mutattam, a legendás hollókői locsolkodásról és mindenki le volt nyűgözve. Szép és egyedi szokás ez. A húsvét és a locsolás azonban mit sem ér egy kis Pálinka nélkül! Néhány kollégámat a vasárnapi előadás után meginvitáltam tehát egy kis pálinkázásra, ami természetesen osztatlan sikert aratott! :-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése